Solsken

Det är verkligen kanonväder ute idag, hur skönt som helst. Detta fick jag reda på i och med tvättiden idag, och tvättstugan är på andra sidan gården. Jag var inte glad när väckaren ringde kvart i 10. Jag är verkligen brutalt trött idag..ikväll blir det tidigt i säng. Igår kväll blev det faktiskt ingen schlager alls för min del utan såg på nätet sen vilka som gick vidare. Vi hade en liten jam-session hemma hos S och hon har ingen tv..men jag var inte ledsen för det. Vi hade trevligt, pratade om både det ena och det andra även om det ena inte riktigt gick hem hos alla. Förlåt S, vi ska inte ha med det samtalsämnet nästa gång.

Idag är det dags att så sakteliga återgå till vardagslivsstilen igen, så man inte får en chock imorgon. Söndagar är för mig egentligen en lillmåndag, då man ändå inte kan njuta av dagen för man vet att allvaret väntar. Men det är ju bra att man får en liten förvarning och jag tycker det är skönt att få lite ordning på mig själv igen, det behövs verkligen. Senare blir det nog en promenad, man får väl passa på att suga i sig det lilla solsken man får. Lite fakta förresten. Eftersom det är så lite sol här under vinterhalvåret så får vi i oss för lite D-vitamin, vilket i sin tur är viktigt för upptag och reglering av kalcium i kroppen, som är viktigt för skelettets uppbyggnad. Av den anledningen ska vi nordbor därför tåla laktos bättre än andra "folkslag", så vi får i oss tillräckligt med kalcium även när solen lyser med sin frånvaro (ha ha). Det är alltså dels för bristen på sol det är så, men också för att vi är så långa i norden. Fast det där förstår jag inte, jag hör ju till smurffolket. Om inte annat drar jag väl ner medellängden i det här avlånga landet.

Här kommer iallafall en solig bild jag tog igår på min promenad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0