Smärta

Min mage blev märkbart arg på mig efter dagens frukost och protesterar vilt genom att göra olidligt ont. Varför vet jag inte, för jag åt proteingröt som så många andra mornar. Jag får hoppas att det går över, och om inte annat ta till min vän samarin. Jag är dessutom lite grinig för jag var jättetrött igår, somnade sent men vaknade ändå kl 6. Nu kommer jag vara trött och tjurig hela dagen, nu när jag verkligen behöver koncentrera mig på tentaplugget. Men det får gå ändå.

Idag är det fettisdagen tydligen, men jag förstår inte varför det finns en speciell dag för det fortfarande när folk frossar i semlor året om numera. Till jul finns det ju till och med saffranssemlor. Jag kan tänka mig att de flesta är så less på semlor vid det här laget att detta kanske blir dagen då man väljer att undvika dem istället. För egen del har jag väl aldrig varit en stor älskare av semlor, men när jag var yngre åt jag de iallafall med varm mjölk i en tallrik, även kallat hetvägg om jag inte minns fel. Ifjol bakade jag egna, men i år får jag lov att hoppa över.

Deffperiod och semla är två saker som inte riktigt går ihop. Nu har det kanske inte gått lysande med min deffperiod, iom att jag inte ätit tillräckligt mycket protein i min mening. I övrigt har det varit ok. Någon skillnad såhär efter en vecka är väl inte lätt att märka, men jag får se om ytterligare 1 ½. Sen bryter jag den rejält då det är sittning nästa helg, då det kommer bli både vin och trerätters. Lite kul måste man få ha också :) Temat för sittningen är "vem är jag om 10 år?" och vad jag valt avslöjar jag då. Nu blir det dusch och mental förberedning för intensivt pluggande.


Dålig bild på semlorna jag gjorde förra året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0