Nyckelhålsmärkning

Idag har vi haft redovisning i vårat grupparbete om nyckelhålsmärkning. Alla grupper fick en varsin typ av produkt att undersöka och våran var enportionsrätter, ni vet sån färdigmat. Utöver det så skulle alla grupper laga en nyckelhålsmärkt måltid där energiprocenten skulle vara fördelade på 15 % protein, 30 % fett och 55 % kolhydrater. Alla misslyckades fatalt. Fast vissa var ju närmre än andra. Det var inte vi. Men alla de här måltiderna dukades iallafall upp som en buffé som vi sen åt till lunch. Givetvis var jag där med kameran i högsta hugg.


Först ut är min grupps tacopanerade kycklingfilé med klassiska tacotillbehör.

Vitfisk (vet ej vilken), en slags potatiskaka, bönpuré och stekt spenat.

Tomatbaserad fisksoppa...

..med nybakta grahamsbröd.

Kycklinggryta med rotfrukter och råris.

Köttbullar i gräddsås med morötter, ärtor och rårörda lingon.

Ni förstår kanske att jag är i sjunde himlen när jag äntligen får börja laga mat i min utbildning. Tyvärr valde vi en särdeles tråkig maträtt i min grupp denna gång. Nästa gång vill jag ha en utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0