Mörbultad

Träningsvärk i rygg och rumpa idag, ajaj. Ryggen måste vara från bodypumpen i måndags och rumpan är nog en blandning av pumpen och spinningen igår. Skönt som bara den. Idag fick jag äta en för mig underlig frukost då jag klantigt nog glömde att köpa antingen yoghurt eller sojamjölk igår, så det fick bli två fullkornsmackor, en med ägg och en med makrill i tomatsås + ett äpple. Helt ok förstås, men det kändes som att nåt saknades. Jag börjar dock känna att jag borde förändra min frukost lite, blir ju lite tråkigt i längden med samma även om det är gott. Om någon har förslag på roliga och hälsosamma frukostar skulle jag bli väldigt tacksam!

Idag blir det tentaplugg igen förstås, men den här gången håller jag mig hemma. Jag har för dålig disciplin för att inte börja prata om en massa annat än det jag ska prata om när jag pluggar med andra. Sen så är wikipedia en mirakelsida jag inte kan vara utan i det här pluggandet, den har räddat mig många gånger. Kan vara så att jag är för lat för att orka leta reda på svaret i de miljarder papper jag har, men varför anstränga sig i onödan när jag kan få upp svaret på 5 sekunder på datorn. Undra just hur mkt på wikipedia som inte stämmer.. förhoppningsvis inget av det jag läser.

Kommentarer
Postat av: nattis

vad är det för ÄS-behandling du refererar till på Cornelias blogg? blev väldigt nyfiken : )

2009-02-04 @ 11:35:55
Postat av: E-S

Det är ett ätstörningscentra i Luleå där jag bodde tidigare, de hade sjuksköterska, sjukgymnast, läkare, kurator och arbetsterapeuter på plats, så vi fick chansen att jobba med alla delar, inte bara maten som många ställen fokuserar på. Vi fick dessutom åka iväg till en ridskola och få rid-terapi, det var helt underbart! Tyvärr är det väldigt litet och är bara för de som bor i kommunen, men det är verkligen ett bra föredöme för andra enheter som startar upp i framtiden.

2009-02-04 @ 16:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0