Back on track

Sådär ja, det ordnade sig ju fortare än jag hade kunnat hoppats på. Det är lustigt hur handikappad man blir på en endaste gång när man inte har internet. Första reaktionen var: ok, nu måste vi ringa internetbolaget. Vänta, jag måste bara googla numret..nej just det. Telefonkatalog? Haha. Jag har nog glömt hur man söker i en sån. Tur att kombo H var så förutseende att hon hade det inlagt på mobilen. Nu kan jag iallafall slösa bort oändligt med tid framför datorn igen. Det var nog ingen slump att jag satt så mkt med plugget igår... tragiskt. Men rackarns, nog ska jag väl kunna ignorera datorn för några dagar. Jag gör ju egentligen inte så mkt vettigt när jag väl sitter här. Förutom att blogga förstås.

Ja nu har det ju blitt lite mat också under tiden internet inte existerade och först ut är lördagens kulinariska skapelse som bestod av dubbelbakad sötpotatis. Bakade den i ugnen med lite kallpressad rapsolja, örtsalt och peppar. När den sen var klar och avsvalnad gröpte jag ur innehållet. Stekte lite röd chili och rivet apelsinskal i en stekpanna en stund innan jag slängde i sötpotatisen, stekte runt, pressade över lite av blodapelsinen, i med lite honung och sen buljong. Sist mosade jag allt med en potatispress innan jag tog ur allt och la tillbaka det i potatisskalet. På med lite stekt quorn och riven pecorinoost och sen in i ugnen i ca 10 minuter. Till åt jag en sallad med blandsallad, champinjon och tomat i en dressing gjord på mer blodapelsinsaft, dijonsenap och lite kallpressad rapsolja. Behöver nog inte säga att det blev ruggigt gott.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0