Vegetariskt

Matlåderensningen pågår fortfarande och idag åt jag min vegetariska böngryta med rödbetor. Till blev det svart quinoa och en stor klick av en blandning av kesella, ricotta, basilika, limesaft, örtsalt och svartpeppar. Hur mycket jag än tar bort lådor från frysen så verkar det aldrig bli mer plats. Kanske för att jag fyller den med kakor och bullar jag bakat istället :P Och nu åkte även några ekologiska bananer ner i frysen. Eftersom de säljs i så stor förpackning så blir de annars dåliga innan jag hinner sätta tänderna i dem, och frusen banan kan man ju dessutom göra smoothies av eller bara äta som de är.

Idag har väl varit en sådär produktiv dag. Jag har lyckats sitta lite med skolarbete, men inte alls så mycket som jag hade velat. Ska se om jag kan ta tag i lite av grupparbetet iallafall. Vi ska göra något så kul som att sätta ihop en veckomeny till en egen restaurang, med en viss summa pengar och vi ska använda oss av alla råvaror som vi gått igenom i den här kursen. Ser verkligen fram emot det! Tänk om alla grupparbeten man haft kunnat vara så här roliga, då hade skolan varit konstant underbar. Ja, typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0