Vårdag

Ännu en dag med strålande sol och kvittrande fåglar. Idag är det vila från träning, men jag ska iväg till min kompis J och umgås med henne och hennes söner under eftermiddagen, det blir skoj. Måste vara jättekul för barnen nu när det börjar bli barmark. De är 5 och 2 år så det är full fart hela tiden, det är verkligen ingen enkel match att hänga med. Annars brukar jag ju tvätta på söndagar, men av nån anledning har jag inte kommit mig för att boka någon tvättid, men det kan ju hända att jag har så tur att det inte bara är jag som varit slö den här helgen.

Frukosten idag blev dinkelkorn med kesella jordgubb/lime, vanlig kesella, hallon, björnbär, sharonfrukt, torkat fikon och hasselnötter. Jag drack ett litet glas av chokladhavredrycken också, som är rätt ok faktiskt och inte alls särskilt söt. Nu blir det duschen och sen kanske en promenad innan det bär av till J.


Kommentarer
Postat av: Emma

Heya! Nu har jag sett "dinkelkorn" i så många bloggar, vad är det, vad kostar det, vad används det till och framför allt - VAR köper du det?

:D KRaMA

2009-04-29 @ 15:02:42
URL: http://emmasofiahelena.blogg.se/
Postat av: Eva-Stina

Hej Emma! Jag försökte gå in på din blogg för att svara, men av någon anledning kan sidan inte hittas. Hur som helst hoppas jag du kikar in hit igen så du kan se mitt svar :)

Dinkelkorn är ett slags vete, ett urvete kallas det visst. Det har mycket fibrer och näring och är utmärkta långsamma kolhydrater. Det kan användas istället för ris, potatis, pasta etc och även till frukost som du ser :) Vad det kostar är lite olika beroende på märke, men skulle tippa att det ligger på mellan 25-35 kr. Det finns att köpa i de flesta butiker numera, titta på hyllorna där couscous och bulgur står så ska du nog hitta det. Jag tycker definitivt du ska prova, dinkel har en trevlig smak och har bra tuggmotstånd. Ha en bra dag!

2009-04-29 @ 16:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0