Tacos med kyckling

Jag blev helt plötsligt sugen på tacos så på vägen hem från träningen köpte jag lite ingredienser. Jag gillar egentligen inte färdiga produkter, men tortillasbröd orkade jag bara inte baka själv så det köpte jag, och kravmärkt krydda utan E-ämnen i, vilket kändes lite bättre. Tomatsås gjorde jag själv när jag kom hem, genom att steka hackad gul lök och en halv pressad vitlöksklyfta tills de blivit lite blanka. Sen hällde jag på krossade tomater med chili, en klick tomatpuré, örtsalt och svartpeppar och så fick det puttra i ca 5 minuter innan jag ställde den att svalna.

Istället för nötfärs blev det kycklingfärs, som jag bara stekte och försökte få så små smulor av som möjligt, men det är betydligt svårare än med nötfärs. På med kryddan och så var det klart. Till hade jag fullkornstortillas, bland annat ruccola, tomat, färsk champinjon, guacamole (avokado, pressad vitlök, limesaft, sambal oelek, en skvätt yoghurt, örtsalt, svartpeppar), kesella, tomatsalsan och slutligen grovriven pecorinoost. Det var så sjukt gott! Jag förstår att många har tacos som favoritmat, mums.


Mycket gegga blev det och mycket gegga ska det va i mina tacos :P


Kommentarer
Postat av: molly

gott med tacos :)

tänkte passa på att önska dig en trevlig helg :)

take care! kramar

2009-04-17 @ 21:44:01
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0