Rotfruktspytt med dijonsås

Jag hade kvar en del rotfrukter sen jag gjorde mitt rotmos så därför valde jag att göra en rotfruktspytt till lunch idag. Det blev tärnad potatis, morot, palsternacka, kålrot och gul lök som jag stekte ihop med tärnad kycklingfilé. På slutet hällde jag på en blandning av dijonsenap, lite honung, vatten och maizena och kryddade även med persilja, örtsalt och svartpeppar. Det blev en riktigt god lunch, faktiskt något jag aldrig gjort förut, trots att det är så enkelt. Det var dessutom en fördel att kycklingfilén var fryst, det går betydligt mycket bättre att skära den i fina tärningar då.


Kommentarer
Postat av: Matilda

det där såg gott ut!



sv: tack så mycket! nej jag har inte gått någon fotokurs... så det får bli alternativ nr 2: naturbegåvning (eller fotonörd, beror på hur man ser det) ;-) haha!

2009-04-15 @ 15:02:18
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Molly

okej, men det kanske var något med att du vann tävlingen :) de kanske hade registrerat vilka koder som deltog i tävlingen och så skickade de med en burk till alla som vann :)



hoppas att din dag har varit bra :) min dag har varit bra, tyvärr med mulet väder.



när var det du skulle till sthlm?

ha en fortsatt bra kväll :) kram

2009-04-15 @ 21:13:48
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0