Proteingröt med choklad & björnbär

För en kanonstart på dagen tänkte jag att proteingröt skulle göra susen. Som smaksättning blev det återigen chokladdrycken, som jag också använde för att den inte håller så länge till, men också björnbär, torkat fikon och kanel. När detta fått koka ihop en stund knäckte jag i ägget och rörde om tills det blev krämigt. Till hade jag sharonfrukt, valnötter och sojamjölk.

Solen är framme idag med, precis som smhi förutspådde, det är jag tacksam för. Idag är sista dagen i  köket för den här veckan och våran lärare har insett att vi nog inte vill sluta kl 17 idag som det stod på schemat så vi är mest troligt klar runt ett. Däremot åkte våran grupp på städet sista dagen så har vi otur blir vi kvar länge efteråt. Jag hoppas dock vi kommer vara mer effektiva än någonsin, vilket inte är helt otroligt med tanke på den öl.. eh.. grillning som hägrar ikväll. Jag vet inte annat än att jag kommer vara i gott sällskap ikväll, och som tur är så är det ju det enda som räknas. Hoppas ni får en fantastisk valborg!


Kommentarer
Postat av: Molly

hej på dig!

hoppas att du har haft en bra dag!:) här är det bara bra :) du får ha en fin valborgskväll :) kramar

2009-04-30 @ 19:48:53
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0