Lång dag och sen middag

Ja som sagt. En aldrig sinande ström av skrikande och tjoande barn i ca 3 timmar, det tar på krafterna. Lägg sen till en energisk 5-åring som vill ha ens fullständiga uppmärksamhet och helst också deltagande. Jag har krupit i tunnlar, klättrat uppför trånga "nättrappor", åkt rutschkana, hoppat i hoppborgen och ja.. det enda jag egentligen inte gjorde var att bada i bollhavet, men det kändes inte riktigt rätt att jag som vuxen skulle ta upp plats för de små. Det var ett litet bollhav. Ja, jag är lite besviken. Energin tog slut ungefär efter en timme, och då blev jag i det närmaste ett kolli. Förstår inte hur det kan ta musten ur en på det där viset, men slut blev jag.

Kom hem vid halv sju så det blev en lite sen middag, och en rätt typisk fredagsmiddag då jag inte orkar laga till nåt vettigt. Falafelrulle är ju kungligt gott också. Jag bjuder på lite bilder på min gudson och hans lillebror också, det var en fröjd att få umgås med dem och deras mamma idag!


Min middag förstås. Nutanas spicy falafel, avokado, sockerärtor, champinjon, zucchini, paprika, groddar, sallad och min favoritsås gjord på kesella och mango chutney.


Min gudson, i rött, susar nerför den luftiga rutschkanan. Lika kul som det ser ut kan jag tala om ;)


Hans lillebror var förtjust i bollhavet och smälte in bra bland de röda bollarna. Ibland lite för bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0