Kycklinglasagne

Jag hade inte bestämt alls vad jag skulle laga till middag idag, men jag hade kycklingfärs i kylen som jag var tvungen göra nåt av, så det fick bli lasagne. Färsen stekte jag och hade sen i krossade tomater med chili, lite av tomatsalsan som blev över från igår, champinjoner, mango och basilika. Fullkornslasagneplattor varvades med kycklingröran, skivad zucchini och ricottaost. På toppen hade jag keso, ricotta och basilika, men efter ett tag i ugnen fick jag hälla på lite mjölk också då det blev lite torrt. ca 20-25 minuter i ugnen på 225 grader så var det klart. Den blev god och krämig och det söta från mangon passade bra med chilin och ricottan. Mätt och belåten och snart väntar nästa program av Robinson. Självaste Ranne kommer befinna sig på plats, lite lagom underligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0