Ingefärskakor

Jag har länge velat baka ingefärskakor, men jag antar att när jag väl haft tid för det så har inspirationen inte infunnit sig. Men nu blev det äntligen av alltså och det var såklart lika enkelt att baka dem som jag trodde, även om det tar lite tid med gräddning och så. Det var det värt, upptäckte jag sen när jag smakade en nybakad, varm kaka till en kopp franskrostat kaffe från Arvid Nordqvist. Det är både citronsaft och citroncest i de här kakorna och det gav en behaglig syrlighet som jag verkligen uppskattade.




Fantastiskt kul att kunna bjuda på hembakt när man får oväntat (eller väntat) besök också. Därför tänkte jag passa på att baka en till kaksort när jag ändå var i farten så i ugnen har jag nu drömmar. Jag har aldrig bakat såna förut, men jag har hört att det ska vara i princip omöjligt att få till dem bra. Ni märker väl om det dyker upp bilder eller inte :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Blir ju onekligen väldigt sugen på att våldgästa dig!

2009-04-15 @ 14:07:56
Postat av: Eva-Stina

Gärna det! Jag har kanelbullar som snart ska in i ugnen också ;)

2009-04-15 @ 14:59:38
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0