Havrevälling

Det var längesen jag åt välling, och i över lag verkar det också som att jag är rätt ensam om att tycka om det. Kan vara så att det är min mammas förtjänst, då hon ganska länge gjorde makaronivälling då det fanns överblivna makaroner från gårdagens middag. Det är väldigt mycket godare än det låter. Jag övertalade faktiskt henne att göra det förra året när hela familjen var hemma och det blev uppskattat av alla. Nu är det dock inte nån hemmagjord välling tyvärr, jag får lära mig det till nästa gång. Havremust med vatten och sojamjölk, kanel, sultanrussin och hackade mandlar. Till åt jag en fröig-halva med messmör, keso, sallad, groddar, paprika och en blodgrape-halva.

Solen strålar från en klarblå himmel även idag, underbart. Men oavsett väder så måste jag nu börja jobba på en rest vi fått på ett arbete. Senare blir det nog träning, jag har inte riktigt bestämt mig än.. efter lunch ska vi jobba med grupparbetet och ikväll, ja då ska jag på en träff faktiskt. Spännande :)


Kommentarer
Postat av: Cornelia ♥

Gökägg? Vad är det? :P

Jag vill ha sånna små chokladägg med guldpapper runt, haha! Och gärna torkad frukt. Älskar det!!

Kram <3

2009-04-02 @ 11:05:14
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Cornelia ♥

Jag tog faktiskt några sånna gökägg :D haha! Aldrig provat förut.

Jag håller med. Fikon, aprikoser och dadlar skulle jag kunna leva på <3 Så himla gott! Godare än godis till och med :O

Kram!

2009-04-02 @ 16:31:21
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0