Grillad kyckling med gnocchi

Jag var ju som sagt på stan idag och det blev flera timmars härligt strosande i solen och i butikerna. Fikapaus blev det också på torget i solen med en kaffe och årets första mjukglass, favoritkombon sen flera år blev det - nötkross och noisette. Mumsigt! Dagens fynd blev lite underkläder och en jättesöt somrig topp som är blå, blommig och härligt luftig. Kändes som det var dags för nåt nytt, då allt i min garderob just nu är svart och grått i princip. Inte direkt det man vill ta på sig när det börjar bli så härligt ute. På slutet gick vi iallafall på ica och shoppade lite till middagen. I köpte lite ingredienser till en räkmiddag medan jag hittade en påse med gnocchi.

Jag har aldrig provat det tidigare och var lite nyfiken. När jag kom hem stekte jag upp de bitar jag hade kvar av den grillade kycklingen från igår, tillsammans med gnocchin, sugar snaps, paprika, röd chili och vitlök. På slutet hällde jag också ner tomat i bitar och ruccola och svängde snabbt ihop det innan jag la upp det på tallrik och serverade med en klick hummus. En riktigt somrig och god rätt, jag är helnöjd.


Kommentarer
Postat av: Molly

hej på dig!

hoppas att du har haft en bra dag, men av det jag kan läsa så verkar den som att den har varit bra :)

här har det också varit sol och varmt :)

du får ha en fortsatt bra kväll :) kramar

2009-04-25 @ 21:08:22
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0