Grahamsgrynsgröt med sharonfrukt

Längst bak i torrförrådsskåpet hittade jag nyligt grahamsgryn och gröt på det är ju riktigt gott så det fick bli dagens frukost. I koket hade jag sharonfrukt i bitar och sultanrussin. Serverade sen med hallon och sojamjölk, plus en skiva valnötsbröd med keso och tomat. En väldigt god frukost igen. Det är för mig lite av en chansning när jag testar nya frukostar, då det är det viktigaste målet på dagen för min del. Det är inte lika farligt om jag misslyckas med någon kombination till lunch eller middag, men får jag en dålig frukost så kan mycket väl hela dagen bli ett enda kaos. Nu var det ju inte direkt någon konstig frukost jag åt, men vanans makter är ganska stora ibland. Som tur var funkade det fint idag :)

Idag är det återigen köket som gäller och mera fisk och skaldjur. Jag ska göra en sallad Nicoise (osäker stavning) och fiskbullar på fiskfärs som jag malde igår, blandat torsk och lax. Förhoppningsvis blir det bra. Lite trist bara att vara i köket hela dagen när det är strålande solsken ute.. men såna dagar får vi fler av, hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0