Fruktskål

Nog för att jag brukar ha mycket frukt i mina frukostar, men idag fyllde jag skålen till bredden med äpple, sharonfrukt, hallon och jordgubbar som jag åt tillsammans med kesella, lite yoghurt, hackad valnöt och sultanrussin. Till åt jag en skiva grahamsbröd med becel, prästost och tomat.

Idag är det träningsfri dag så jag passa på att vila mina vrister och knän som jag tyvärr haft lite känningar i. Jag hoppas det går över. Annars ska jag gå lite småärenden under dagen och också försöka ta tag i plugget, det är viktigast av allt. Inget vackert väder idag, men som jag tidigare har påpekat behövs det ju kontraster för att uppskatta det vackra vädret när det väl kommer.

För övrigt blev jag lite chockad när jag igår svängde huvudet mot Ålidhem centrum, där de sen i höstas byggt på vad som ska bli en Lidl-butik. Det gick väldigt långsamt till en början, men bara under den korta tid jag var borta nu under påsk så har de i princip gjort klart utsidan iallafall, så jag gissar att öppningspremiären inte är alltför långt borta. Spännande? Ja, lite, för även om jag är skeptisk till Lidl så ska det bli intressant att se vad de har i sitt sortiment. Allt kan ju trots allt inte vara skräp.


Kommentarer
Postat av: Molly

tjopptjopp!

allt på lidl är inte skräp :p testa deras chokladkakor, kesella, keso, billigare naturgodis och så deras frysta bär ;) sedan har väl inte lidl så mkt mer att erbjuda mig som veg, men de har ju en hel del kött och fågel både i fryst och vakuumpaketerad form.



hoppas att du får en bra dag :) här snöar det, men det är som du skrev, bra för då uppskattar man det fina vädret ännu mer :)



jo, jag ska snart till sthlm igen :) synd att du inte kom iväg, men vi kanske kan ses i sthlm nästa gång du ska dit om du vill.



vem vet, kanske läser jag där eller så är jag bara där och hälsar på släkten.



du får ha en underbar dag och ta hand om dig! kramar

2009-04-16 @ 10:12:10
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0