Fisk på menyn

Idag har vi varit i köket hela dagen och den här gången är det fisk och skaldjur som gäller. Det blev lite skumt i och med att vi egentligen bara skulle preppa idag och göra färdigt allt för avsmakning imorgon, men det var roligt i vilket fall. Jag fick prova på att filéa fisk och öppna ett ostron bland annat. Vi fick den godaste lunchen hittills och det var sej som tillagats i ugn upp till endast 46 grader och den såg faktiskt rå ut, men föll isär precis som lax gör när den är perfekt tillagad. Mums! Utöver den så fick vi nygjord potatismos, en äggsås som var gudomligt god, musselpasta och så stora fina blåmusslor. Inte direkt vad jag brukar ha med mig i matlådorna till skolan om man säger så..

Man skulle kunna tro att jag hade fått nog av fisk för idag, men när jag kom hem gjorde jag en rostad macka (havre +) med en blandning av keso, kesella, riven pepparrot, gräslök och svartpeppar, plus lite av den kallrökta laxen och paprika. Väldigt goda smaker! Detta plus ett päron fick bli en mindre middag inför träningen som är sent idag, så äter jag ett större kvällsmål efter träningen. Att skutta runt till musik med magen full är ju ingen höjdare.


Tyvärr syns det dåligt eftersom måltiden inte skiftade i annat än grått och ljusgult, men jag kan lova att det smakade otroligt gott!

Blåmusslorna.


Min supergoda laxsmörgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0