Fattiga riddare med choklad

Efter mina vanliga lördagspass var jag sugen på en ordentlig och god frukost och jag har funderat ett tag på fattiga riddare. För att ge dem lite extra god smak rev jag över lite mörk tranbärschoklad också. Riddarna gjorde jag med en smet på ett ägg, ½ dl dinkelsikt, 1,5 dl sojamjölk, 1 tsk socker, 1 kryddmått salt och lite riven choklad. I denna doppade jag två skivor av pågens havre +, där det brödet funkar riktigt bra, havren gjorde kanterna krispiga och goda vid stekningen. Hur som helst så doppade jag dem även i socker och kanel innan jag stekte dem i stekpanna. Jag valde också att steka sharonfrukten som jag skulle äta till och det blev riktigt gott!

Jag serverade alltså riddarna med den stekta sharonfrukten, keso och mer riven choklad på toppen. Kanske lite mycket sött så här till frukost, men det är ju helg och då får man lyxa lite tycker jag :) Nu väntar en skön dusch, städning av rummet och förberedelser inför dagens middag. Dessutom måste jag hitta nåt snyggt att ha på mig ikväll när jag och J ska ut, men jag har inte handlat kläder på en evighet så min garderob är inte riktigt så uppdaterad som jag hade velat.. men nåt ska jag väl kunna rota fram.




Kommentarer
Postat av: Molly

jag tycker att det låter som en underbar frukost :)

haft en bra dag hittills?:) här har det varit mulet hela dagen men nu verkar solen titta fram :)



carobpulver är väl egentligen mer som oboy. kakao har ju mer intensiv smak så det är väl det som jag föredrar mest :)



du får ha en fortsatt bra dag:) kramar

2009-04-04 @ 15:05:38
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0