En dag i köket

Lång dag har det varit, med mycket provsmakningar, så pass att jag till slut blev lite less. Så många smaker blir det och när det bara är kött, kött, kött så blir det lite enformigt. Men såklart har det varit en väldigt rolig dag, även om det inte blev så mycket laga mat för min del. Jag passerade korvfärsen i en evighet innan jag till slut faktiskt fick göra prinskorvar av den. Bildbevis finns faktiskt ;)


Lammschnitzel med sardell, kapris och citronglaze.

Biff a la rydberg.

Tartar på kött jag inte minns vilket det var. Det är iallafall råbiff.


Dagens lunch. Kalvlever med potatismos, fläsktärningar, lök och äpple. Jag lämnade det mesta, brr.

Dillkött.

Kalops.

Palt med fläsk, smör och lingon.

In action, i full färd att "montera" fast korvskinnet.

Dags att knyta ihop prinskorvarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0