Chai-couscous med favabönsröra

Det blev en snabb lunch idag och ska det gå snabbt så är ju couscous väldigt tacksamt. Att få den helt klumpfri är dock något jag ännu inte lyckats helt med. Jag gjorde först en kopp med chaithe som jag sen hällde över couscousen och lät det snabbt koka upp för att sen få stå och dra och svälla. Under tiden stekte jag först senapskorn och finriven galangal i smör innan jag tillsatte champinjon, zucchini, sockerärter, gurkmeja, kardemumma och curry. När det fått steka ett tag tillsatte jag krossade tomater med chilismak och en torkad aprikos i små bitar. Till sist kom bönorna i och denna röran tillsammans med couscousen och en klick med basilikakesella (kesella, basilika, limesaft och lite örtsalt) blev det en riktigt god och kryddig lunch. De som inte smakat de här bönorna borde definitivt prova, konsistensen är perfekt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0