Bovetegröt

Det blev lite kaos när jag skulle göra min frukost idag. Jag satte på en kastrull med krossat bovete och sojamjölk på låg värme, såg så att det började sjuda och la locket lite på glänt så det inte skulle koka över. Sen gick jag till tvättstugan för att slänga in min tvätt, vilket tar ungefär fem minuter. Väl tillbaks i lägenheten så hade locket på kastrullen glidit tillbaka och spisen badade i sojamjölk. Suck. Gröten blev dock god ändå och mjölken är bortskrubbad. Till gröten blev det iallafall banan, hackade hasselnötter och sultanrussin, plus en skiva valnötsbröd med keso och tomat. Solen skiner på oss idag igen och ska man tro på smhi så är minusgradernas tid förbi. Äntligen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0