Alpmüsli med typ pepparkakssmak

Typ blir det eftersom jag glömde ingefäran, rackarns. Men jag blandade iallafall mina havre- och råggryn igår, med yoghurt den här gången eftersom sojamjölken blivit dålig. Gick bra det med, det blev bara krämigare. Blandade i lite kanel, nejlika och kardemumma hur som helst. Till åt jag idag päron, sharonfrukt, hasselnötter, sultanrussin, mer yoghurt och lite honung som jag ringlade över det hela. Det blev också en skiva av valnötsbrödet som bakades i skolan i måndags. Även det här brödet hade bra tuggmotstånd, men jag vill gärna ha ett bröd med lite mer smak. Dock blev det helt ok med smakrika pålägg som messmör och prästost, som vanligt.. men eftersom jag ska bort måste jag använda upp det jag har.

Olidligt trött idag är jag också och energin verkar inte finnas där överhuvud taget. Någonstans får jag allt plocka fram den ändå, för idag ska jag dels rensa ut saker jag inte behöver ur förrådet (vilket borde bli en hög, variant gigantisk) eftersom jag flyttar 1 juni. Det jobbigaste som finns är ju att flytta saker och jag orkar verkligen inte släpa med mig allt skräp jag har en gång till, speciellt då jag varje gång tänkt: varför har jag sparat det här?? Än en gång får jag skylla lite på min mamma som har en fantastisk förmåga att hålla fast vid alla möjliga prylar, vi har en hel lagårdsbotten full.. i eftermiddag tänkte jag försöka ge mig i kast med att göra en egen vaniljsås, mest för att lära mig, men det är ju bra att ha en sats i frysen. Deklarerat har jag också gjort idag, via nätet, så lagom till midsommarafton är jag lite rikare. Härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0