Vad händer nu? Och bonus, dagens känga..

Jag vet inte mycket. Men jag vet att tentan gick åt skogen. Detta resulterade i att mitt annars så sprudlande glada humör förgiftades av en olidlig ångest inför framtiden hela helgen, men jag hoppas att nollorna fick ett någorlunda bra intryck av mig ändå. I söndages bakisdimma skrev jag iallafall ner ett ärligt personligt brev till csn som jag idag fick bekräftat att de har läst och att ärendet nu ska behandlas. Så det enda jag kan göra nu är att vänta och hoppas på att de på csn har ett hjärta och inte bara stirrar blint på siffror. Vet inte riktigt vad planen är om de väljer att neka mig fortsatta studier. Jag är så motiverad inför fortsättningen av denna utbildning att jag skulle kunna tänka mig att jobba för att finansiera mina studier. För de som bryr sig, håll tummarna för att det inte ska behöva gå så långt.



Det var deppbiten av detta inlägg. Nu ska jag vara lite bitter. Jag hade haft fina bilder att lägga upp på bloggen nu om min kamera hade valt att dyka upp då den skulle. Vilket var flera dagar sen. Jag kanske är petig, men står det 2-5 dagar på leveranstid så borde inte ta mer än 5 dagar..eller är jag dum som förväntar mig det? Funderar på att ringa och klaga snart. Bortsett från detta så verkar inte min adressändring fungera. I vanliga fall hade det inte gjort så mycket om posten blev något försenad, men jag har bara 2 skrapkoder kvar på internetkontot och det nya kortet borde ha kommit för minst en vecka sen om inte ännu tidigare. Dumma post. Eller nej, dumma adressändring. De har ju större delen av sin verksamhet i Strömsund, så det borde jag ha förstått. Dagens känga går således dels till www.pixmania.com och Svensk adressändring.

Jag har heller inte fått mina kursböcker från adlibris och hoppas för deras skull att de kommer idag. Annars vet de vad som väntar. Ja, stackars dem, en känga från mig i en obetydlig blogg.

Men helgen har några summeringsord: Ät alltid ordentlig middag innan ni festar. Ha aldrig med betalkortet på krogen. Prata alltid med trevliga dalmasar. Prata aldrig med kvart-i-tre-raggare. Lämna alltid krogen innan köbildning uppstår (på så vis slipper man också kvart-i-tre-raggarna, även om det i detta fall var kvart -i-två). Ta nu väl vara på dessa visdomsord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0