Thai-inspirerat

Idag orkade jag faktiskt göra nån riktig mat och det fick bli kycklinggryta a la thailand, med paprika, zuccini, lök, färsk chili och ingefära, kokosmjölk, soja, limesaft, salt och peppar. Till det gjorde jag äggnudlar som jag nog bara äter när jag äter thaimat faktiskt. Gott hur som helst!





Innan middagen passade jag på att göra min egen müsli som jag har tänkt göra i en evighet och nu blev det äntligen av! Blandade i fiberhavregryn, rågflingor, boveteflingor, vetegroddar, hasselnötter, mandlar, cashewnötter, valnötter, solrosfrön, pumpafrön och kokos som jag blandade med kanel och sen rostade i ugnen. Efteråt tillsatte jag hackade torkade fikon och dadlar..klart! Ska prova imorgon, men jag misstänker att den kommer smaka riktigt bra. Lika bra att göra en egen då man aldrig hittar nån färdig müsli som är precis som man vill ha den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0