Kanske inte inspirerande..


..men ändock min lunch idag. Vegetariska köttbullar från hälsans kök (de enda ätbara). Stekte lök och gjorde sås på vatten, maizena, ajvar relish, salt och peppar. Fullkornspasta till och jag vet nu varför jag sällan äter den pastasorten.. hopplös att få fast på gaffeln. Ett tips till den som försöker äta långsammare, för det finns ingen möjlighet att skyffla i sig den pastan.. såvida man inte har sked förstås. Man får jaga runt de hala små rackarna i en halv minut. Man kan bli frustrerad över mindre.

Kan konstatera att den här kursen inte blir lätt för mig. Jag äter ju väldigt sällan nöt- eller griskött och idag fick vi provsmaka viner tillsammans med både en vedervärdig paté och bacon. Brrr. Tur man kan spotta ut det mesta. Soligt idag igen och jag funderar på att gå ut och fota lite till. Blir nog inte så många vackra dagar till som den här innan vintern är över oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0