Gårdagens





Igår provade jag för första gången pangasius, dvs hajmal. Den var billig och jag har egentligen inte hört mycket om den, så jag hade inga direkta förväntningar. Men banne mig, det var en av de godare fisksorter jag provat! Den klådde faktiskt rödspätta till och med, som jag tycker kan ha en alldeles för stark fisksmak. Denna var saftig och god, helt i min smak. Den ser lite fläckig ut men det var för att jag bara strödde på lite ströbröd och hoppade över att vända den i ägg..spelade ingen roll för smaken som tur var. Min nya favoritfisk utan tvekan. Till den gjorde jag lite matkorn och en röra på kesella och chilipesto som var helt ok till. Jag kanske gör lite väl mycket kesellaröror, men det går ju att variera i all oändlighet så varför inte..!

Nu sitter jag och i princip väntar ut tiden så jag kan fara till campus. Våran föreläsares flyg var försenat, så blev alltså även föreläsningen. Tur att jag alltid går upp samma tid varje morgon ändå, så jag åtminstone inte gick miste om dyrbar sömn.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

kul att du är med och tävlar :D

2008-09-25 @ 12:12:48
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Yasmin

Hej din filur!



Du blev lite chockad när jag träffade dig på östra paviljongen...kändes konstigt att du åxå var här i Umeå =)

Förresten har träffat på Jonny också från vår klass (din korridorkamrat tydligen också)

Vi måste ju hitta på något ju

2008-09-26 @ 00:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0