Slit och släp

Mycket på gång nu. Mitt i tenta- och pm-tider så äger en stor middag rum, kallad Årshögtidsmiddagen. Vi som läser mat och dryck-kursen har fått äran att hjälpa till med detta. Idag har jag och kursare sprungit omkring och mätt bord, planerat både det ena och andra och dessutom putsat diverse glas i tre timmar. Extremt underhållande. Faktiskt var det det till slut då alla var så trötta att vi skrattade åt allt och dessutom hade allsång till hallelujah i två olika versioner. Att jag sen for och tränade bodypump utan middag innan var rena rama idiotin, men jag kom hem levande, om än som en dränkt katt tack vare den härliga höstens oförutsägbara väder. Jag har varit på bättre humör.

Kvällen avslutades iallafall med en god middag i repris, som jag och pojken avnjöt igår; viltskavsgryta med paprika, champinjoner och lök med mos gjort på vanlig potatis, sötpotatis och palsternacka. Sen såg jag också klart filmen "The air I breathe", en film som var lite för brutal på sina ställen för min smak, men som ändå var sevärd. Jag tycker om filmer där olika historier vävs in i varandra. Nu blir det dock sängen och välbehövlig vila inför en lång morgondag. Vem vet när och hur den slutar.


Gårdagens (och dagens)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0