Tillbaka

Så var jag hemma i Umeå igen. Jag är tröttare än jag varit på länge och det kommer bli underbart att få krypa ner under täcket om någon timme och ta igen förlorad sömn. Men helgen i Luleå var fantastisk på alla sätt och vis. Det började redan när bussen körde in i staden. Jag fick en sån härlig känsla i hela kroppen, som att jag kom hem efter många år. Jag älskar verkligen den staden. Och det bästa av allt, att träffa mina underbara sisters in crime och lilla fröken E. När vi ses är det som att ingen tid passerat, vi har så kul tillsammans, allt bara stämmer.

Första kvällen gick jag och I, tillsammans med M bort till I:s pojkvän och åt älggryta i rödvinssås till honungsglaserade, ugnsbakade rotfrukter. Denna pojkvän råkar vara kock så jag behöver egentligen inte säga att det var otroligt gott, men det gör jag ändå. Tyvärr missade jag att fota det hela, men det är ju ingen hemlighet hur en sån maträtt ser ut. Efterrätt i form av persiko- och hallonglass och en förutsägbar romantisk komedi - det kan inte bli så mycket bättre.

Igår var vi lite på stan, shoppade och tog en fika, det som hör till. Sen hade vi kommit fram till att vi skulle mysa hemma med lite vin och film, men det slutade med att jag och B for in till Kafelino och dansade till bra musik, tills det faktum att jag klev upp halv sju på morgonen började ge sig till känna. Idag blev det frukostmys på förmiddagen och sen mestadels funderande över vad jag skulle lyckas glömma den här gången. Än har jag inte kommit på det.

Alla foton jag beställt för framkallning har kommit iallafall och nu vet jag vad jag ska göra på mina lediga dagar.. hallå scrapbooking. Nu har sängen bjudit in mig till en härlig natts sömn. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0