Så var det fredag

Varför vaknar jag alltid så ohyggligt tidigt? Förvisso var det så sent som halv sex idag, vanligtvis vaknar jag fem. Nej, det går bara inte att somna om. Jag har någon slags inställning i kroppen som säger: har du en gång vaknat så ska du vara vaken. Som tur är kan jag slå av den de gånger jag vaknar 2-3 på natten.
Jag har hittills idag läst igenom dagens DN, lyssnat på rix morgonzoo på radio, ätit frukost och tittat på the voice på tv. Tänk att man kan bestämma numera om man vill se eller bara lyssna på radiopratarna. Jag föredrar faktiskt Paul Hauka(?) framför Gert Fylking så tv-valet känns ganska naturligt.

Dagens frukost var inget utöver det vanliga så jag orkar faktiskt inte lägga in några bilder fast jag tog flera. Jag väntar tills min grötperiod börjar igen. Vilket är när yoghurten tar slut. Problematiskt när man är ensam på det viset. Öppnar jag sojamjölken får jag äta gröt i 7 dagar. Samma med yoghurten. Annars får jag kasta hälften av varje efter en vecka och det är inte särskilt ekonomiskt och inte direkt student-tänk. Jag tänkte ett tag att jag kunde göra smoothies till frukost istället, men med tanke på att de andra människorna i lägenheten stör sig på hårtorken så lär de inte bli nöjda om jag slår igång mixern. Ni ser vilka problem jag har.

Nu har jag iallafall precis duschat och ska ta itu med plugget, på riktigt den här gången. Jag har faktiskt inte orkat plugga en enda gång efter föreläsningarna. Jag vet inte om det bara är pinsamt eller om det kanske är normalt att inte klara av att få in mer än 5 timmar kemiska formler per dag. Jag hoppas på det sista. Hur det än är med den saken så betyder det i slutändan att jag har massor att ta igen. Så dags att sluta svamla och se till att få något gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0