Nybakat

Det blev brödbak idag iallafall, trots mitt dåliga humör. Detta på grund av det lilla äventyr jag var på vid lunchtid. Jag skulle prova på att springa 9 kilometersspåret borta vid Carlshem för första gången och visste således inte om att de idioter som gjort spåret hade lagt hälften av det i ren sumpmark. När det började bli lite fuktigt blev jag irriterad över att tårna blev blöta. Fem minuter senare insåg jag att det inte var annat att göra än att klafsa mig fram i ankelhögt vatten och hoppas på att skorna skulle hålla ihop. Som tur var fanns det någorlunda fast mark emellanåt så jag kunde springa och få upp värmen i mina nerkylda fötter.

Det var ändå inte det enda dåliga med spåret. De hade dessutom inte märkt ut vart spåret gick ordentligt så jag sprang vilse ett par gånger pga alla stigar som delade sig hela tiden. Till slut sprang jag vilse totalt och istället för att komma tillbaka till startpunkten hamnade jag i utkanten av tomtebo. Enda anledningen till att jag visste att det var tomtebo var för att jag sprungit där nån gång i våras då jag provade på nya joggingrundor.. så jag hittade som tur var hem. Jag ska hemsöka de som planerat det där spåret. Eller åtminstone sätta upp en varningsskylt om att folk ska undvika det. Fast alla andra kanske redan vet. Det här är varför jag håller mig till samma gamla slinga. Grrr.

Iallafall.. brödbak blev det hur som helst och det blev så sjukt gott! Det är bland annat yoghurt, linfrön, solrosfrön, grahamsmjöl och dinkelmjöl i. Det blev saftigt i mitten och knaprig kant, precis som jag vill ha det. Gjorde kvällsfika/middag på två skivor och åt en smaskig sharonfrukt till. Nu ska jag kika lite på stjärnor på is och vid nio blir det falling down med michael douglas.




Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad gott det ser ut, pumpafrön my favorite!

Vill du dela med dig av receptet? Jag tänkte baka bröd imorgon faktiskt ^^ Gillar din blogg förövrigt, fortsätt uppdatera gurl! Kram

2009-06-09 @ 20:57:08
URL: http://emmasofiahelena.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0