Måndag igen...varför?!

Totalt onödigt med måndagar. Kan vi inte ha två tisdagar istället? Eller vad dum jag är, dubbel fredag såklart. Kanske är min måndag inte lika jobbig som de flesta andras, men dagen i sig framkallar ju ångest. Ännu ett ord som inte har någon bra motsvarighet på engelska. Jag måste av nån konstig anledning alltid veta vad allt heter på engelska, om ni nu undrade.

Jaha, imorgon är det alltså presidentvalet. Klart jag står på Obamas sida. Visst har han många åsikter som jag inte håller med om, men jag ser det som att han har minst antal dåliga åsikter jämfört med McCain. Den gamla stofilen vill ju ta bort rätten till fri abort! Sen så lär han ju inte överleva ens de första fyra åren så det känns som att han faller bort bara på grund av det. Jag kanske inte är den mest insatta i det hela, men jag har kollat igenom vad de tycker i de viktigaste frågorna och Obama verkar ju ha en sund syn på det mesta ändå. Men så typiskt att både han och McCain vill tillåta att man springer omkring med skjutvapen. Vad konstigt att det är så mycket brott i Usa. Nåja. Får väl se om det blir en uppesittarkväll eller inte.

Dags att packa ner träningskläderna och ladda inför seminariet i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0