Ge mig mera

Gårdagens överraskning blev kvällens pass med street dance. Jag gruvade mig lite innan ska erkännas, men när passet väl satte igång så älskade jag varje sekund. Stegen från förra veckan satt kvar, plus att jag nu lyckades lära mig det mesta jag missade tidigare inklusive alla nya steg. Det lustiga är att då jag brukar dansa på funk-passet så tar det evigheter innan jag lär mig koordinationen, men nu gick det på två pass. Det kan ju inte betyda annat än att man skärper sig betydligt när man får en riktig utmaning och det blir ju definitivt både roligare och mer intressant. Instruktören hade dessutom fattat vinken från förra veckan och körde ingen gruppindelning på slutet där vi dansade mot varandra, utan la till extra steg istället.

Tyvärr hade hon bara två pass, förmodligen för att hon som har funk i vanliga fall skulle åka bort under de här två veckorna. Aldrig mer. Aldrig mer?! Jag gick fram till henne och frågade om hon inte har street dance vid nåt annat tillfälle, men hon kör tydligen aerobics.. men hon sa att jag skulle maila till Iksu och be att de ska införa passet. Will do. Mer street dance till E-S. Det infinner sig ett lyckorus i kroppen när jag dansar den dansen, som jag aldrig känner annars. Bättre än alla droger i världen, som vare sig slutar i ångest eller baksmälla. Kan det bli bättre?

Jaja, jag ska sluta tjata. Men så är det när man blir frälst. Dagens frukost var inget häpnadsväckande, men ack så god. Yoghurt, äpple, mango, russin, hasselnötter och all-bran plus. Till åt jag wasa sesamknäcke med keso, tomat och alfaalfagroddar. Vet inte varför men runda knäckebröd känns mycket roligare och godare än rektangulära. Dagens DN-notis är rätt skön. Visst är jag liten, men om jag vore ännu mindre kunde man ju åka snålskjuts på det här viset. Varmt och gosigt åtminstone.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0