Dagens middag, 21/11 -08

Mitt i tvättbestyren ställde jag mig och lagade middag. Det mesta till dagens mat hade jag hemma faktiskt, köpte bara till krossade tomater. Jag tänkte göra dahl egentligen, men det blev en lite annorlunda variant. Hade i beluga-linser istället för vanliga röda, vilket funkade hur bra som helst. Beluga-linser är svarta och kallas tydligen det för att det ser ut som beluga-kaviar. Kan kanske hålla med om det när de är i okokt tillstånd. Kokta blev de lite gröna i färgen. Hur som helst så hade jag också i lök, morot, palsternacka och zuccini. De kryddor jag ville ha fanns inte hemma så jag slängde i svartpeppar, basilika, gurkmeja, paprika och fänkål. Sistnämnda gjorde att det luktade härligt av lakrits, och smakade också förstås.

Kokade sen det hela i buljong och serverade med svart råris, en klick kesella, gurka och tomat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0