Söndagsvila


Ja som sagt, har inte direkt överansträngt mig idag. Söndagar är faktiskt inte så dumma. Igår for vi alltså och handlade på Strömpilen, jag, mamma, moster och lillebror. När vi kom dit träffade jag först på en bekant från kursen. Senare när vi stod i kön på fiket så visade det sig att en kompis från kursen, K, stod framför med sin sambo. När vi skulle kliva in i bilen kom precis G med sin kille på cykel, som berättar att S också var i krokarna och handlar kläder. Alla är kompisar från kursen och läser på restauranghögskolan. Skoj hur som helst! Efter detta åkte vi vidare för att hälsa på en gammal vän till mamma och min gudmor. Hon måste verkligen ha jordens finaste hus. Det var inte modernt eller glamoröst utan ett riktigt gammeldags hus, med gammeldags möbler, såna som man hittar på gamla loppmarknader, antikvariat osv. Jag hade kunnat bo sådär, utan att byta ut en enda pryl. Ni skulle ha sett möblerna, helt otroliga!

Där var vi iallafall i några timmar innan vi återvände till Ålidhem.  Mamma, moster och lillebror åkte hem nästan direkt eftersom jag skulle iväg till K på lite förfest.. efter klädombyte och en incident innefattande en gammeldags locktång så kom jag mig iväg till slut. K med sambo hade fixat jättegod mat så vi satt där och gottade oss och pratade..ja egentligen mest om tjejgrejer. De två killar som var närvarande kastade halvt panikslagna blickar på varandra under kvällens gång, för att finna sympati antar jag. Jag förstår dem faktiskt, vi var 5 tjejer som alla älskar att prata om allt och ingenting, allra mest och allra helst om allt.

Kvällen slutade iallafall inte där utan vi drog vidare till en annan förfest, i en korridor någonstans på Ålidhem. Där var jag en timme, kanske en och en halv, innan jag kom på att jag ville gå ut med I och dansa, så jag tog sista bussen in till stan och mötte upp I med vänner. Invito gällde igår kväll och jag hade verkligen skitskoj! Musiken var grym, men vi hade stora problem med dj:n.. han bytte låt efter en minut ungefär, så kom det en låt som var skitbra så hann man knappt springa fram till dansgolvet innan han bytte. Men ja, man kan väl inte få allt. Hem vid två, på en pakethållare. Skön kväll, det var det. Nu är det dock lugnt för mig framöver. Måste ge kroppen en chans att hämta sig nån gång. Fast man blir ju sugen på att gå ut när det börjar bli så varmt ute. Disciplin kallas det. Nu ska jag fortsätta läsa i min bok och drömma mig bort. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0