Fadder + nolla?

Vi satt på snabbkurs i att bli fadder, alltså under nolleperioden (eller mottagningsperioden som man skulle kalla den numera) och vi skulle diskutera lämpligheten i att dra hem med en av nollorna. Personligen tycker jag att faddrarna kan hålla sig under nolleperioden, men alla grupper var annars överens om att det var helt ok. Jag antar att det är väldigt individuellt. Anledningen till att jag kallar det snabbkurs är förresten för att jag är van vid kursen vi hade inför nolleperioden i Luleå, som varade en hel helg. Reglerna var också lite hårdare där om man säger så. Om det har att göra med att vi gömde oss bakom solglasögon, mössa och overall kan jag bara spekulera i, men där blev man avstängd från phösaruppdraget om man gick hem med en nolla. Man fick heller inte ta emot alkohol från nollor, men det var ok här. Jag fick bita mig i tungan mer än en gång, för inställningen till nolleperioden verkar inte vara likadan här och ja, man får väl ta seden dit man kommer (när det handlar om inställningen alltså, jag kommer ändå göra det som känns bäst förstås).

Jag som phösare. Jag är den till höger.

Ska bli jättekul att vara fadder iallafall och lära känna en massa nytt folk, för det är väl egentligen min främsta anledning till varför jag gör det. Massa kul människor och så var det vissa saker jag ville ha bort från förra året och bästa sättet att ha koll på att det verkligen blir ändrat är att själv vara med och bestämma om det. Intressanta diskussioner hade vi iallafall och dessutom bjöd de på middag vilket inte alls var dumt. Tyvärr missade jag min funk-träning..men ja, en smäll jag fick ta. Ska träna imorgon, torsdag, fredag och lördag tänkte jag, eller om jag tar söndag istället för fredag kanske..får se. Sluttramsat för denna termin, helt klart. Såg just klart filmen I am legend förresten, men verkligen inte en film för mig. Långsam, förutsägbar och ett riktigt tråkigt slut. Men Will är förstås alltid bra. Och snygg. Nej, nu ska jag läsa lite i Residence, alltid lika kul. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0