Bostad

Yes, jag behöver inte bo i en kartong till hösten! Grattis till mig. Det var dessutom någonting helt oväntat. N i min klass frågade bara sådär idag om jag ville flytta in hos henne och hennes kompis då deras inneboende är på väg att flytta ut. Svaret var såklart ja! Diego har bott där förut så han känner till stället och det är en stor lägenhet igen, plus att han får härja fritt den här gången. Inga andra katter, han blir herre på täppan. Med allt vad det nu innebär. Så länge han inte klöser sönder alla möbler så ska det nog gå bra.

Skönt att bostad är fixat. Sommarjobb har jag också. Vilket kommer ge pengar som jag delvis tänker lägga på en resa till Italien, som jag drömt om så länge. Kan hända att jag åker helt själv, för frågan är om jag hittar någon som vill göra samma sak som jag. Det vill säga, hyra en vespa och åka runt på landsbygden, runt i småbyar och så. Åka till vinodlingar måste jag också. Självklart skulle jag vilja sitta på ett café i Rom med utsikt över Colosseum också, men det återstår att se vad som hinns med. Så nu ska jag bara lära mig italienska också, men det fixar jag i sommar ;) Nej, nu ska jag hugga in på kvällens uppgift, som är att hitta en bra och prisvärd restaurang i Umeå som jag, mamma och moster kan äta på på fredag när de kommer hit.. tips någon?

image218

Toscana

Kommentarer
Postat av: empa

jag kan hänga med på din tripp till Italien. Ska ju bosätta mig där. En bra restaurang e nog Viktors eller Tapas.

2008-05-05 @ 21:46:50
Postat av: jackie

Härligt å höra att du slipper kartongen!

Låter härligt att åka iväg till italien. Hade nog övervägt att åka med om det inte vore för att vi ska skaffa hund! ska försöka hämta henne redan i helgen. spännande! :D

Men vänta några år, då hänger jag med ;)
Kramar!

2008-05-05 @ 23:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0