Träna eller inte träna?


Vet inte riktigt hur jag ska göra. Var på pump igår och körde 15 minuter intervall-löpning efteråt och det känns i vader och smalben idag.. men jag har möjlighet att träna på förmiddan och det är så himla skönt att få det bortgjort så tidigt. Vad göra? Ja jag har en timme till på mig att fundera. Var ett tag sen jag bloggade om min matlagning så jag tänkte lägga in en bild på vad jag fixade till i helgen, nämligen kalkonbröstfilé.



Hade en bit på ca 500 g som jag först delade nästan rakt igenom, och sen delade jag båda sidorna nästan rakt igenom också. Svårt att förklara inser jag nu. Men iallafall så blandade jag kallpressad rapsolja med finhackad vitlök och chili och blandade även i torkad rosmarin,örtsalt och svartpeppar. Smorde in hela biten med detta, rullade ihop och satte ihop allt med en bit snöre. Fräste den snabbt runt om i stekpanna innan den åkte in i ugnen. Den var nog inne ca 20 minuter på 200 grader och blev riktigt saftig och god. Jag vet inte riktigt varför, men jag blev så sugen på lite mer husmanskost-aktig mat så jag kokade vanlig potatis till och gjorde en brunsås med lite mörk choklad i, vilket blev förvånansvärt gott.

Såna gånger känns det riktigt kul att laga mat, när jag experimenterar lite. Synd att man inte har tid med sånt till vardags. Idag eller imorron ska jag laga nåt så oinspirerande som ärtsoppa, men det är gott och det är billigt.. ibland måste man vara lite tråkig. Till lunch idag blir det nog en röra med röd quinoa och lätt halloumi, då jag fortfarande har kvar en bit. Kan man frysa in det förresten? Isåfall gör jag det nästa gång, lär mig aldrig att det räcker att äta det en gång i månaden.

Jag tror nog att jag drar och tränar idag iallafall. Löpning blir det och jag får se hur länge jag orkar idag. Nio km förra gången, men det blir knappast en mil idag. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0