Sweet

Skönt med lördag. Vet inte varför jag känner mig extra glad på lördagar, särskilt inte idag då jag inte ska göra nåt speciellt. Men det är inte dumt att vara lite extra glad en dag i veckan, det är nog till och med nödvändigt om man ska orka. Snart ska jag sätta igång med att koka ärtsoppa och efter det bär det av till Iksu och träna spinning. Jag hoppas verkligen att den anorektiskt smala tjejen jag såg där förra gången inte kommer idag. Dels för att jag blir så arg för att de låter henne träna och dels för att jag är orolig att hon ska få en hjärtinfarkt under passet. Så pass mager är hon. Eftersom jag själv varit i samma situation känns det extra jobbigt, det blir så personligt på något sätt. Jag vill hjälpa, men jag vet också att hon aldrig skulle lyssna på en utomstående, det gjorde inte jag och det är det väldigt få som gör. Men jag vill så gärna hjälpa.
image139
Nå.. efter spinningen ska jag iallafall luncha och mest troligt äter jag den fantastiska ärtsoppan. En liten grej om frukosten bara, är inne på gröt igen och idag hade jag hackad sharonfrukt på istället för vanligt äpple (lite lördagslyx) och det var supergott, så jag vill bara rekommendera det :)
Ja och sen då? Skulle ju fika med en viss person, men med en snabb och smärtsam koll på ekonomin så har jag inte ens råd att köpa en kaffe så jag fick avboka - igen. Jo, jag har gjort det förut... så nu har jag iallafall ledigt på eftermiddan och vet inte riktigt vad jag ska göra. Soligt ute iaf så kanske en promenad?

image138image137image135image134

Och ikväll... en skål med popcorn, ramlösa blåbär, melodifestivalen och Björn Gustavsson (viktigast ju). Håller ni på någon särskild? Jag håller på Rongedal, men är egentligen nöjd bara inte Christer Sjögren vinner. Därför ska jag bryta trenden och rösta ikväll, för helt allvarligt, han får inte vinna och det värsta är att risken finns att han gör det. Så jag ska iallafall göra mitt bästa så kan jag iallafall gnälla om det ändå blir han som vinner. Men det skulle bli slutet för den svenska melodifestivalen, dödsstöten om man så vill. Ikväll faller domen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0