Redan över :(


Så var det roliga slut. Imorgon åker jag tillbaks till Umeå och det blir ett ångestfyllt återseende. I och med det så måste jag också ta itu med hemtentan på allvar, och den ska in på fredag. Det är ingen tid alls och jag kommer få sitta med det här i princip dygnet runt. Bortsett från det så har jag en omtenta på lördag, men eftersom jag inte hunnit plugga alls på den så är det ingen mening att jag går och skriver. Jag kan bara fokusera på en sak i taget och hemtentan är i det här läget viktigare.

Hur som helst så har påsken iallafall varit riktigt skön. Jag hann först träffa mamma o pappa lite innan de åkte till sthlm, så glad över det. Dagen efter åkte jag och brorsorna till Sunnansjö och lugnet. Mina föräldrar är de enda som bor där permanent, det säger en del om hur livligt det är där. Men just nu var det folk där från sthlm, som har stugor där. Det var vi och de nere vid sjön varje dag, i strålande solsken och det blev en hel del grillande, solande och skoteråkande. Åkte dessutom i traktordäck efter skoter, det var grymt roligt :D

Igår gjorde jag värsta påskmiddagen också. Lammstek som sagt, med buljonginkokta rotfrukter till som smakade helt otroligt gott om jag får säga det själv. Lammsteken blev också riktigt lyckad, saftig och god, och lite rosa i mitten som det ska vara, vad jag förstått. Sen en vanlig brunsås till och blandsallad med röda och gula körsbärstomater. Brorsorna verkade nöjda iallafall.  Mammsen hade fixat påskägg  åt oss också. En perfekt blandning av vanligt påskgodis och naturgodis, mums :) Men lite väl mycket onyttigt har det blivit i helgen så det ska bli skönt att komma igång med träningen igen när jag är tillbaks i Umeå och känna att jag är i form igen..! Har iallafall tagit en del schyssta bilder då jag var på mina morronpromenader längs sjön, ska se om någon av de får pryda min blogg imorgon när jag fått över dem till datorn. Tills dess, ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0