Nu är det panik


Seriöst, hemtentan ska in imorgon och jag har inte ens börjat på första frågan. Jag ser ju var det här kommer sluta. Men jag har hela dagen idag och halva dagen imorgon iallafall. Jag ska kämpa till sista minuten, det ska jag.
Det må vara så att jag inte gillar Umeå så värst, men något magiskt måste det vara med staden. Så fort jag kom tillbaka har jag halkat tillbaka i min hälsosamma bana, utan problem. I jämtland var det omöjligt att äta normala mängder. Vad beror det på? Jag har en teori och den lyder som följer: när jag är hemma tänker jag att jag kan unna mig. Kan vara så. Typ att jag tänker att jag ska ju ändå snart hem och vara nyttig igen. Tyvärr stannade jag två dagar extra så det blev många unnardagar. Suck.

Tur att det var så lätt att komma igång igen då. Har varit på min morgonpromenad och i eftermiddag blir det bodypump. Undrar om jag har några muskler kvar? Fy alltså.. ingen vilovecka på länge nu, det funkar inte. Dagens hissning: rutiner. Dagens dissning: högtider.

Inte konstigt folk blir tjocka när man ständigt ska fira olika högtider, som dessutom är utdragna på minst en vecka. Och sen har man rester kvar efter helgen som måste ätas upp och ja.. var det förresten någon som uppmärksammade att det var våffeldagen i tisdags? Jag har som inte reflekterat över att den existerar. Sen finns det ju fettisdag, kanelbullens dag.. finns det fler? Berätta gärna vilka isåfall. Helt onödigt iallafall. De har bara skapat en ursäkt för att det ska vara ok att trycka i sig en 3-10 st kanelbullar t.ex. på en och samma dag utan att få dåligt samvete. Kanelbullar äter väl var och varannan människa då och då iallafall. Isåfall kan man väl skapa brysselkålens dag, för det äter väl nästan igen? Inte ens jag som faktiskt tycker det är ganska gott. Det kan man frossa i hur mycket som helst utan att behöva ha dåligt samvete. Ja ja, jag vet, hysterin skulle utebli för hur kul är det med brysselkål. Kom med egna förslag då.

Nej nu får jag lägga ner struntsnacket, jag har en hemtenta att skriva. Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Johan

Ostkakans dag! den har tom en egen jingel, den går så här: ost ost ostkakans daaaag.

2008-03-27 @ 15:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0