Krämpor

Först undrade jag om jag kanske blivit gammal i förtid, att min pensionärs-aktiga livsstil smittat av sig på kroppsfunktionerna. Fast eftersom det är en helt befängd teori så får jag helt enkelt inse fakta och konstatera att jag antingen tränat fel, för mycket, eller lagom men med för litet matintag för att underhålla musklerna på det sätt de behöver. Hur det än ligger till så känns mina knän slitna, benhinnorna gör ont och nu har jag fått ont i ryggen också. Sistnämnda får jag lösa genom att ta mindre vikter på bodypump nästa gång, för är det så att jag gör fel så kan det ju gå riktigt illa. Ska vara uppmärksam på pumpen idag. Hur som helst så hoppas jag att kroppen rättar till sig snart, att det bara är en fas. Nu när jag kommit igång med träningen vill jag inte behöva ha uppehåll.

Idag har jag inte så bråttom, vi ska ses kl 10 istället för 9. Igår fick vi en del gjort och idag börjar vi skriva. Jag hoppas det går så smärtfritt som möjligt. Ikväll blir det mycket plugg, ser inte fram emot det. Litteraturseminarium imorron. Suck. Snart är det helg, snart är det helg, snart är det helg.

Näe, hopp in i duschen. Hej då rå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0