Inte så dumt


Dagens middag blev som den brukar på en lördag. Någonting med antingen kyckling eller lax och ugnsbakad sötpotatis. För mig är det iallafall lite extra lyxig mat och sånt som jag inte orkar stå och göra på veckorna heller för den delen. Provade min grillpanna som jag haft i över ett år men i princip aldrig använt.. så där grillade jag min kycklingfilé (lite för hårt som synes) och fräste runt lite sockerärtor och skivad rättika. En lustig stor grönsak som smakar som rädisor. Tillförde helt klart en annorlunda smak till rätten. Gjorde basilikakeso till också, vilket faktiskt var en riktig höjdare. Vill bara försvara mig lite angående kycklingen, jag hade faktiskt penslat den med bland annat soja så den är inte sönderbränd som man kan tro, hrm.
Nu har jag brytbröd i frysen också och denna gång blev det riktigt lyckat, fluffigt och härligt, så imorgon till frukost blir det provsmak. Undrar just om det går nåt bra på tv ikväll? Har ingen aning om vad jag ska göra iallafall. Skulle vilja göra nåt roligare än att titta på tv förvisso, men jag har sämst fantasi. Glömde min bok i Jämtland och jag kan inte bara börja på en ny innan jag läst klart den. Mitt broderi har jag trasslat till och har undvikit det sen dess för att jag vet att det är hopplöst och kommer ta hundra år och dubbelt så många svordomar innan det är fixat.. då känns tv-tittande mer lockande. Blä. Jag måste skaffa mig en vettig hobby. Men vad? Jag måste nog klura på det ett tag. Det blir en lugn och skön lördagkväll hur som helst. På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0