Lugnet före stormen

Eller nåt sånt. Är nu ledig i två dagar innan min jobbigaste vecka hittills börjar. Sex dagar i rad med jobb, jag kommer vara riktigt less sen. Under tiden kommer dessutom det enda roliga som händer i min lilla hemort pågå och jag kan inte vara med och leka. Nu är det faktiskt så att jag sa att jag kunde jobba den här helgen så de tre magiska orden är: skyll dig själv. Men det är alltid väldigt lätt att ångra sig. Och värst när jag inte har rätt att gnälla över det. Jag intalar mig själv att jag inte kommer bry mig det minsta. Vad jag däremot kommer göra är att ignorera det faktum att jag ska upp tidigt och jobba på söndag morgon och vara ute och flänga lite iallafall. En natt med lite sömn överlever alla. Men bakis på jobbet tänker jag inte vara.

Idag är det soligt väder också, kan man tänka sig. Snart kommer min mor och hämtar mig, vi ska ut till skogen där de spenderar i princip hela sommaren. Den här gången följer Diego med, så han får springa omkring lite i gräset. Jag kommer mest troligt befinna mig på en filt på gräsmattan med en bra bok, det känns som en bra aktivitet idag. Har ju redan gjort dagens ansträngning i form av 5 km jogging så nu är jag värd lite skön vila. Tänkte iallafall fota en del nu, lite allt möjligt, så kanske det dyker upp lite bilder här senare i veckan. Dags att röja undan i lägenheten lite nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0