Obarmhärtigt

Vaknade tre, vaknade fyra, vaknade fem.. jag kunde inte somna om efter halv sex så ja, jag har varit vaken sen dess. Åt nyss frukost a la lördagslyx. Uppstekta amerikanska pannkakor jag hade i frysen sen en tidigare lördag, tillsammans med rostade hasselnötter och drottningsylt. Inte helt fel.

Ska väl berätta lite om gårkvällen. Till en början kändes det ganska stelt. Varken jag eller J kände oss inte direkt manade att bjuda upp när det var damernas då vi inte är några stjärnor på att dansa, och när det var herrarnas kände vi oss rätt osynliga. Men jag fick några danser innan pausen iallafall. min foxtrot är ändå helt ok. Efter pausen släppte det dock lite och jag fick dansa med 4-5 herrar, med varierande känsla för takt. Det är svårt att anpassa sig till någons dansstil när det inte finns något märkbart mönster i den. Men i det stora hela hade jag trevligt och det kan hända att det blir fler gånger. Men då måste jag öva på buggen först eller helt enkelt fortsätta undvika den. Helt otroligt vad folk var duktiga på det! Men jag fick komplimanger flera gånger för min taktkänsla så helt värdelös är jag nog inte iallafall.

Idag blir det till att börja med lite jogging och core control på Iksu. Senare idag vet jag inte vad jag ska pyssla med riktigt, men det blir nog lite kalas på kvällen iallafall. Var, när och hur vet jag inte.

Några saker från DN idag var intressanta. Dels en poesisamling skriven av, hör och häpna, Eva-Stina Byggmästar. Ryckte till när jag läste det, för oftast är det ju mig det handlar om när jag ser namnet skrivet någonstans. Inte den här gången. Men poesisamlingen skulle jag vilja ha. Och den andra ja.. det uttrycket ska jag ta efter. Om något år finns det väl med i den svenska ordlistan som ett annat ord för "rätt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0