Julgodis

Det blev ingen messmörskola. Det skulle vara ättiksprit i den. Va?! Det rimmar illa med godis tycker jag. Men nu var det ju inte därför jag inte gjorde den utan för att jag inte hade nån ättiksprit hemma. Vem har det? Ni ser, jag har en bit kvar till Agda. Iallafall. Jag hade alla ingredienser till chokladtryffel så det gjorde jag istället. Och jag tror ingen kommer klaga. Gjorde som man brukar, kokade grädde, smälte choklad som jag blandade ihop och tillsatte sen bara en gnutta smör. Och jag hade faktiskt i lite grenadin också. Sen min mamma blev absolutist vågar jag inte ens ha en liten skvätt alkohol i julgodiset, för jag vill ju inte riskera att hon sitter där utan godis alls.. nu låter det som att jag är smygalkis, men de flesta vet att en god likör gör ett gott godis..ja, mycket godare helt enkelt.

Hur som helst, grenadin fick funka som smaksättare och enligt kombo H som tjuvsmakade på smeten så var det riktigt gott. Själv vågade jag inte ens provsmaka godsakerna då det sätter igång ett ha-begär som inte vet sitt slut. Ibland undrar jag om jag är ovanligt känslig mot socker. Men avslutningsvis rullade jag hälften i florsocker och hälften i kakao som jag blandade med lite chilipulver. Nu återstår det att se om det faller min familj i smaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0