Juletider

Otroligt vad allt måste handla om julen. Det finns ingenting som inte färgas av den här högtiden. Framför allt är det väl just färgerna, rött och guld till exempel. Det doftar saffran i alla matbutiker och just nu verkar all mat passa ihop med glögg, russin och mandlar då det står uppstaplat bredvid ungefär varenda varuhylla på ica. Vet ni däremot vad jag lyckats undvika? Jag har inte hört en enda klassisk jullåt. Det är väl en bedrift med tanke på att jag lyssnar ganska mycket på radio och dessutom brukar ju matvarubutikerna trasa sönder varenda julskiva varje år. Men inte ens jag kommer undan helt. Jullåtarna kommer skära i mina öron när jag minst anar det.

Idag har vi inget på förmiddagen. Våran lärare hade synundersökning så han sköt fram labben till kl 14, vilket innebär att vi kommer vara i skolan till ungefär halv sex. Inte särskilt kul. Jag är inte särskilt fokuserad på förmiddagarna, men på eftermiddagarna är jag omöjlig. Därför ska jag sitta och läsa lite nu innan träningen vid 11, så jag är säker på att något vettigt går in idag. För övrigt fick jag äntligen min "jultidning" från 2 unga damer igår, Italienska bufféer heter den och jag vet inte om den är bra men det var det valet föll på när jag hastigt bläddrade igenom tidningen för två månader sen. Jag minns ju själv hur det var när man gick omkring och sålde det där eländet och varför inte bidra till ännu en julklapp på de två tjejernas antagligen redan för stora julklappshög.



Utsikten från köksfönstret. Det är inte jag som är ansvarig för juldekorationerna. Plus lite bilder från kokboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0