Dan före dan

Imorgon är det alltså julafton. Jag sitter på soffan framför nyhetsmorgon, det glöder i kaminen och ute är drivorna höga och himmelen blå med ett ljust gult sken längs horisonten. Det känns skönt att vara hemma. Jag har hunnit åka lite skoter och har joggat min första runda i vinterföre. Min katt har jag också fått träffa igen. Pappa har skämt bort honom så mycket så nu äter han i princip bara blötmat, vilket han bara fick vid speciella tillfällen då han bodde med mig. Jag är rätt säker på att han kommer stanna här för gott nu, det skulle vara plågsamt både för Diego att lämna uteliv och den goda maten och för pappa som blivit så fäst vid honom. Men det skulle han aldrig erkänna.

Senare idag är det tänkt att vi ska ut och hugga julgran. Det var längesen jag gjorde det sist, säkert när jag var liten, och det är ju helt klart en speciell känsla med en riktig gran. Helt ärligt tycker jag det lika gärna kan vara om det inte är en riktig gran. Och enligt tradition så kommer vi antagligen att klä den tillsammans ikväll. Annars vet jag inte om vi har några direkta planer för dagen. Men det känns iallafall som det kommer bli en bra jul i år. Kanske är en förändring på gång, kanske är det detta år som allt vänder och blir till det bättre. Jag hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0