Skön dag


Varje gång jag får ta det lugnt på morgonen är ovärderlig. Eller, jag tar det ju lugnt varje morgon, men det gör stor skillnad att veta att jag inte har något jag måste iväg till, har nog pratat om det tidigare. Idag ska jag iallafall träna spinning 11:15, ett lite kortare pass än vanligt då det inte fanns något längre innan lunch..men jag får väl ta ut mig extra mycket då. Efter spinningen blir det lunch och sen iväg till skolan och gå igenom nya kursdelen. Inget jag längtar till men med tanke på hur det gått med de andra delarna så behövs det antagligen.

Annat då.. en del saker som händer här framöver. På lördag ska vi kanske ha fest, men definitivt är att de som flyttat in mittemot kommer ha fest, med maskerad och temat är kändisar. Hade först tänkt vara Janis Joplin, men då jag inte hittade några runda solglasögon med rosa glas så kändes det meningslöst. Det är väl det som karaktäriserar Joplin mest. Undrar om de går med på att jag är mig själv, då jag är kändis i Strömsund där jag kommer ifrån (där är alla kändisar för att det är en sån liten håla..). Jag är osäker. Däremot så har ju vi kanske fest samtidigt med temat kom som du är, så jag får väl helt enkelt skylla på att våra teman krockar lite. Annars är förslag på lämpliga kändisar jag kan klä ut mig till väldigt välkomna. Helst ska det inte innefatta en extremt avancerad kostym, kom ihåg att jag är fattig student.

Ja.. sen så ska jag flytta ut från kollektivet också. Det verkade bli väldigt välkommet från en av de jag bor med, vilket jag har förståelse för. Katterna som bor här kommer inte riktigt överens. Eller snarare, min katt är taskig med de andra katterna. Han är för busig för att fungera med de andra två, de är inte för det där med att busa. Diego är väldigt mycket för. Antingen sover han eller så busar han. Ibland önskar jag faktiskt att jag fått en slö katt som bara ligger och jäser och spinner i knät på en mest hela dagarna. Fast det är väl rätt trist skulle jag tro. Äh, jag ska sluta gnälla. Han kanske blir lugnare efter kastreringen dessutom. Jaja, en parantes skulle detta vara. Jag ska alltså flytta och det sker i början på juni. Vet dock inte om det blir Jämtland i sommar eller inte, ska söka jobb både där och här i Umeå. Skulle inte vara så kul att bli utan direkt.

Nu ska jag fortsätta titta på kvällens avsnitt av grey's anatomy som jag råkade få tag lite tidigare i på något mystiskt sätt. Nu måste jag inte sitta framför tvn ikväll kl 21. På återseende.

Kommentarer
Postat av: yasmin

vart ska du flytta?

2008-04-02 @ 08:52:17
Postat av: E-S

Vet faktiskt inte än..! Ska söka under sommaren och får jag inget så vet jag iallafall ett ställe jag kan bo på i väntan på eget. Lite osäkert blir det, men iom att jag inte vet hur det blir med sommarjobb så vågar jag inte bo kvar, ifall jag inte skulle ha råd med hyran.. förhoppningsvis blir det på antingen ålidhem, nydalahöjd eller tunnelbacken.

2008-04-02 @ 08:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0