Seriöst


Så här får det ju inte gå till. Jag somnade med kläderna på igår - hallå?! Det var många år sen sist kan jag säga. Men så trött var jag tydligen. Vaknade kl 6 och var riktigt seg och stel..men jag tog mig i kragen och kom iväg på promenaden. Sen så måste jag ju berätta om hur det gick med Diego igår. Gick först in till stan med min några kompisar, en snabbis på systemet och sen på bussen till Röbäck. Diego var helt utslagen när jag fick buren, han låg helt raklång.

Det är såna här gånger jag blir sur på mig själv för att jag inte har körkort och bil. Stackarn fick vara med om ett bussbyte och en massa skumpande däremellan när jag bar buren. Han vaknade till förstås och ville se vad som hände, men så fort han försökte ställa sig upp så vinglade han till och for in i burväggen. Vissa gånger kunde han somna mitt i en underlig ställning, t.ex. med pannan i golvet. Jag vet att det inte är roligt egentligen, men det såg verkligen komiskt ut. Väl hemma så försökte han hela tiden göra sånt som han brukar, enkla saker som att hoppa ner från sängen.. det är tyvärr inte en enkel sak för en drogad katt. Han kom faktiskt inte ens fram till kanten utan vinglade till och blev liggande.

Det tog iallafall inte så lång tid för honom att kvickna till. Idag verkar han helt återställd och har tyvärr gjort en ansats till att jaga den ena katthonan som han alltid jagar.. jag hade hoppats på att kastreringen skulle radera den instinkten men så är tydligen inte fallet. Oh well. Jag ska ju ändå flytta ut och sen får Diego vara kung över vilken lägenhet det än blir. Inga fler katter.

Så..idag är alltså dagen. Fest här hos oss för första gången. Fast än så länge är jag inne på att klara av dagens rutiner. Ska på spinning som vanligt kl elva, lunch blir ärtsoppa eftersom jag har en portion kvar i kylen. Sen ska det städas och grejas på innan tjejerna kommer. Vi ska ha ett litet knytis idag faktiskt, en pastasallad till vilken alla tar med sig en ingrediens. Avokadon är på mitt ansvar. Dags att ta itu med lite förberedelser nu faktiskt. Härligt med lördag! Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Josiee

Godmorgon :)

2008-04-05 @ 08:27:55
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0